Znap

Wie geZNAPt wordt, moet bewegen
Lekker lui tv-kijken, gamen of sms’en op je smartphone is leuk. Maar lang stilzitten in een kromme houding, daar doe je je lichaam geen plezier mee. Na elk half uur schermtijd neem je best een actieve pauze van 5 tot 25 seconden!

Zie jij iemand die meer dan een half uur voor een beeldscherm hangt? Plak hem of haar dan de ZNAPPER op en laat ze even alles losschudden, tot de ZNAPPER er weer afvalt. Zo neemt ‘ie meteen die korte, actieve pauze. Maar pas op, want ook jij kan geZNAPt worden natuurlijk!

ZNAPpers verdelen onder jongeren en gezinnen
Door de ZNAPPER te verdelen onder jongeren en gezinnen benadruk je het belang van regelmatig pauzeren op een speelse manier. Wat je als lokale organisatie allemaal kunt doen met deze ZNAPPERS, vind je in de gelijknamige actiefiche.

Tijdens de digitale week kan je gratis ZNAPPERS bestellen ! Las een pauze in tijdens je activiteit! Plak je deelnemers de ZNAPPER op en laat ze even alles losschudden, tot de ZNAPPER er weer afvalt.

ZNAP fotowedstrijd
Laat je ZNAPpen op  onze fotowedstrijd. Like onze facebookpagina, tag jezelf in je foto,  en verzamel de meeste likes voor jouw foto! Je kan er leuke prijzen mee winnen zoals een combiticket voor 10 personen van het Zilvermeer of 1 uur lasergames in het Stoerwoud van het Provinciaal Sportcentrum Peerdsbos. In de kalender zie je waar we neerstrijken!

Het wedstrijdregelement vind je hier.

Tijdens de digitale week komen we met de ZNAP fotowedstrijd naar je activiteit! Wees er snel bij, want dit aanbod is beperkt! Ben je geïnteresseerd, neem dan contact op met Gert of Nathalie via playpauzestop@provincieantwerpen.be.

Focus op Pauze

Het nieuwste onderdeel in de campagne Play Pauze Stop concentreert zich op het element ‘pauze’. Spieren die steeds gespannen staan tijdens het gamen, typen of muisklikken geraken niet goed doorbloed. Beeldschermactiviteiten kunnen jongeren helemaal in beslag nemen. Ze blijven verder surfen of spelen, waardoor ze er niet (bewust) bij stilstaan dat ze pijn hebben van het te lang in een bepaalde houding zitten. Elke 30 minuten een actieve pauze van 5 tot 25 seconden haalt je even uit die verkrampte houding en herstelt de doorbloeding. Je voorkomt er een pijnlijke sms-duim, tablet-nek of game-pols mee.

PAN00029-patch-a7